Rozdíl mezi HAVE GOT a BE

Když jsem začínal učit, myslel jsem si, že používat slovesa HAVE GOT a BE musí umět úplně každý. Do teď si živě vybavuji, jak jsem stál před třídou a zoufale mával rukama a křičel “HAVE = mít, BE = být!!! Chápete?” Žáci přikývli. “Takže I …. blue eyes?”

I am blue eyes.”

Od té doby jsem vytvořil několik materiálů, abych z v lekci 6, Projektu 1, nedostal infarkt a žáci měli větší šanci vše pochopit a správně používat.

První z materiálů, o který bych se s Vámi chtěl podělit, je infografika, pomocí které vysvětluji použití sloves HAVE a BE.

K této infografice jsem posléze dotvořil i následující pracovní list.

V prvním cvičení (viz strana 1), mají žáci za úkol rozdělit slova do daných kategorií.

Na straně 2 najdete cvičení, kde žáci napřed vytvoří správné tvary sloves BE a Have got a zapíší je do tabulky. Pak doplní do vět správná slovesa ve správných tvarech.

Na pravé straně je cvičení , kde žáci doplňují záporný tvar správného slovesa do vět.

Abych byl úplně upřímný, výše uvedená cvičení a vysvětlení moc nefungovala. Žáci daleko lépe používají pravidla, když si je vytvoří sami. Proto jsem vytvořil ještě následující materiál, který má žáky navést k tomu, že si pravidla používání vytvoří sami.

Vytiskněte následující pracovní list a rozstřihněte jej uprostřed. List musíte vytisknout barevně, jinak moc nefunguje.

Každý žák dostane jeden sloupec a prohlédne si první 4 příklady. Pak podle barev vyplní položky 1-4. Vše si zkontrolujeme a pak se žáci vrhnou na položky 5-8. Tentokrát už je barev méně, ale stále to ještě jde.

Po kontrole čeká žáky poslední část. Vyplní položky 9-16 a vše si zkontrolujeme. Pak požádám žáky, aby mi shrnuli vlastními slovy pravidla, která si vytvořili. Většinou jsou velice zajímavá.

Doufám, že Vám tyto aktivity pomohou ve Vaší práci.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *